メインコンテンツへスキップ

Master Subscription Agreement

We have updated Our Master Subscription Agreement. If You are a new Subscriber, then this Master Subscription Agreement will be effective as of December 2, 2019. If You are an existing Subscriber, We are providing You with prior notice of these changes which will be effective as of January 2, 2020. For a prior version of Our Master Subscription Agreement, please click here. If you are an existing Subscriber of Zendesk Sell or Smooch, please reach out to your account executive for a prior version of your agreement. For a PDF version of this Master Subscription Agreement, please click here. If You are acquiring a subscription to a Service operated by Zendesk from an unrelated third party authorized to sell such subscriptions under a separate agreement with Zendesk, the terms of this Master Subscription Agreement shall be null and void, and the terms and conditions that govern Your access to and use of the Service are found here.

本契約はお客様に拘束力を持つ契約であり、有料または無料試用での本サービス加入如何に関わらず、お客様、エージェント、エンドユーザーによるサービスの利用およびアクセスを規定するものです。

本サービスにお客様がアクセスまたは使用する、またはエージェントまたはエンドユーザーによるサービスへのアクセスや使用を承認または許可することによって本契約に同意することで、お客様は、本サービスへのかかるアクセスまたは使用の日(以下「発効日」)をもって本契約に拘束されることに同意するものとします。会社、組織またはその他の法人組織(以下「法人」)を代表してお客様が本契約を締結する場合、お客様は当該法人に関する本契約に同意し、お客様がかかる法人およびその関連会社を本契約に従わせる権限を有することをZendeskに表明することとなります。この場合、本契約中の「購読者」、「お客様」等の用語または関連する太字の用語は、かかる法人およびその関係会社を指すものとします。お客様にかかる権限がない場合、またはお客様が本契約に同意されない場合、お客様は本サービスを利用する、または利用を許可することはできません。

Each Party represents and warrants to the other that (a) this Agreement has been duly executed and delivered and constitutes a valid and binding agreement enforceable against such Party in accordance with its terms; (b) no authorization or approval from any third party is required in connection with such Party’s execution, delivery or performance of the Agreement; and (c) the execution, delivery and performance of the Agreement does not and will not violate the terms or conditions of any other agreement to which it is a party or by which it is otherwise bound, or any applicable law or regulation.

The purpose of this Agreement is to establish the terms and conditions under which Subscriber may purchase Zendesk’s Services and Consulting Services as described in an Order Form or in a Statement of Work signed by You.

本契約の条項と注文書または作業範囲記述書との間に不一致または矛盾が生じた場合は、注文書または作業範囲記述書の条件が優先されるものとします。本契約の英語以外の翻訳は便宜のためのみで提供されています。翻訳に曖昧さや矛盾がある場合は、英語版を優先するものとし、英語版に準ずることとします。

目次

一般利用規約:

  1. 本サービスへのアクセス
  2. 本サービスの利用
  3. 契約期間、契約のキャンセルおよび解除
  4. 請求、プラン変更、支払い
  5. 秘密情報
  6. サービスデータの所有権とセキュリティ
  7. プライバシーに関する取り組み
  8. 一時的な中断
  9. Zendesk以外の第三者サービス
  10. 無料トライアル
  11. ベータサービス
  12. 知的財産権
  13. 表明、保証、免責
  14. 補償
  15. 賠償責任制限
  16. Notice of Data Practices
  17. 譲渡、完全合意、改正
  18. 可分性
  19. 輸出コンプライアンスおよび利用制限
  20. 当事者の関係
  21. 2番目の条件文で
  22. 準拠法
  23. 連邦政府の最終利用に関する条項
  24. Anti-Corruption
  25. 契約存続
  26. 定義

補足利用規約:

  1. Exhibit A: Service-Specific Terms
  2. Exhibit B: Region-Specific Terms
  3. Exhibit C: Consulting Services

一般条件